Caz de stenoză aortică severă și regurgitare mitrală severă la care am diagnosticat o endocardită bacteriană survenită pe leziunile valvulare existente.

20 octombrie 2021

Simptomele Stenozei Aortice

Pacient în vârstă de 66 ani care se prezintă cu stare generală proastă de aproximativ o lună, scădere în greutate de aproximativ 20 kg în această perioadă, este internat cu stenoză aortică severă, regurgitare mitrală severă, hipertensiune arterială, diabet zaharat și hiperuricemie.

Examinarea Pacientului

La examenul ecografic, echipa noastră a descoperit vegetații – infecție la nivelul ambelor valve disfuncționale ale inimii. Pe examenul CT s-au identificat mici zone de infarct la nivelul splinei și ficatului, posibil prin embolizare de vegetații.

Patologia Suplimentară : Endocardita Infecțioasă

Endocardita infecțioasă este o boala cu risc major de complicații cardiace și ale altor organe chiar și atunci când este tratată corect.

Intervenția Chirurgicală și Tratamentul Antibiotic

Intervenția chirurgicală, condusă de Dr. Emanuela Ciobanu și de Dr. Narcis Filipescu, a fost programată rapid întrucât riscul de desprindere a unei vegetații – fragment de țesut infectat atașat de valvele afectate și migrare în alte organe era foarte mare.
În acest caz s-a inițiat tratament antibiotic cu spectru larg după stabilirea diagnosticului. Acesta nu este suficient. A fost necesară înlocuirea ambelor valve aortică și mitrală pentru a îndeparta vegetațiile și a monta două valve care funcționează corect. În urma intervenției chirurgicale s-au îndepărtat focarele infecțioase de pe cele două valve și din zona de legătură dintre valve și mușchiul inimii și s-a suturat în locul lor câte o valvă artificială biologică, cu succes.
Evoluția ulterioară a pacientului a fost foarte bună, fără complicații, acesta urmând să continue tratamentul si supravegherea cardiologică și a infecționistului.